středa 25. října 2017

Podzim v Krkonoších

Hned zkraje října jsem si vyjela na víkend do Krkonoš. Podzim zde byl opět tak nádherný, jako to jen hory umí.

Cesta z Brna do Pece pod Sněžkou mi v páteční špičce zabrala 7,5 hodiny, ale stálo to za to. Za odměnu mě v sobotu ráno čekal tento krásný výhled z okna. I duha v dálce byla skutečná!




V pátek jsme dojeli za deště, ale následující den se naštěstí počasí umoudřilo, a tak jsme si vyšlápli na Sněžku (1603 m). Trasa Obřím dolem byla malebná. Les hrající všemi barvami podzimní přírody, horské chaloupky jako z perníku a vrcholky kopců, nad kterými se líně převalovaly mraky.


Jen co jsme vystoupali nad Obří sedlo, rozpršelo se a vrchol Sněžky se ponořil do mlhy. 


Část výpravy se uchýlila do jedné z horských útulen a závěrečný výšlap na Sněžku jsme museli zvládnout v osekaném počtu účastníků. Inu, aspoň mě v tom nenechali samotnou. Výstup na Sněžku bych si totiž nechat ujít nemohla.


Nahoře sice chumelilo a foukalo jako o život, ale vrchol jsme přesto úspěšně dobyli. Jako důkaz jsem z Poštovny, nejvýše položené poštovní stanice v Česku, poslala rodině pohled.


Cesta na Luční boudu, vřesoviště v mlze a sněhu. 


Celkem jsme ušli asi 20 km, s převýšením 800 m. V neděli bohužel pršelo, a tak jsme se omezili na hraní deskovek a výpravu za dobrým obědem. Vzhledem k bolavým nohám ze soboty mi to ale nevadilo, i tak to byl skvělý víkend.


Do Krkonoš se zase ráda někdy vrátím, tentokrát snad již na delší dobu.

Jak si podzimu užíváte vy?

8 komentářů:

  1. Škoda jenom té mlhy :-(. Jinak MOC KRÁSNÉ FOTKY! Krkonoše jsou fotogenické :-).

    My jsme letos plánovali noční výstup na Sněžku, abychom byli na vrcholku na východ slunce. Bohužel nám do toho něco vlezlo. Ale tohle chci taky jednou zažít :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Východ slunce na Sněžce (nebo i jakékoliv jiné hoře) musí být nádherný. To si taky budu muset přidat do seznamu věcí, co bych jednou ráda. :))

      Vymazat
  2. To je krása. Hlavně ta duha na první fotce, parádička. Z fotek se mi tam líbí moc, ale přece jen bych tam osobně radši vyrazila v létě. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla v Krkonoších v létě několikrát, naposledy loni, a stejně tak v zimě. Naopak před podzim a jaro nikdy moc příležitostí nebylo, tak jsem ráda, že mám poslední dobou možnost poznat hory i jinak. Podzim je nevypočitatelný, ale o to krásnější, když vyjde počasí.

      Vymazat
  3. Sice to v jasném počasí musí být nádherné, ale mě se ta mlha líbí, má to svoji kouzelnou atmosféru. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se taky mlha líbila! Oblečená jsem byla dost, zima mi nebyla, tak mi ten nečas nevadil. Jen cesta dolů už byla dlouhá, 10 km bez zastávky...

      Vymazat
  4. Pořád mi přijde neuvěřitelné, že někde v republice už sněží. Já vím, že je už listopad a že to tak je každý rok, ale v Praze to vůbec nepůsobí tak, jako by už přicházela zima :-) Hezký výlet!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A přitom byly fotky focené už před více než měsícem... V Brně jsem tou dobou ještě chodila v letních šatech. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu!