úterý 3. ledna 2017

Povánoční ohlédnutí

Ohlédnutí za Vánocemi, zkouškovým a celým prosincem, který je pravidelně nejdivočejším měsícem v roce.

To máte tři oslavy narozenin, množství vánoční večírků a sedánků, návštěvy trhů, protože kdy jindy v roce zajít po práci na svařák či punč, adventní přípravy, nákupy a výroba posledních dárků, uzávěrka fiskálního roku v práci a jako bonus ještě začátek zkouškového na fakultě. Prosinec je zkrátka náročný.

Měla jsem to celé hezky naplánované, jak budu mít všechny ručně vyráběné dárky hotové už v polovině prosince (protože není nad ručně vyráběné dárky, že ano :)) a jak zvládnu většinu zkoušek v prosinci v předtermínech. Část plánů mi překazila příprava na náročné průběžné testy, druhou pak Maťova diplomka, která mi sebrala dobrý týden času, kdy jsem se po večerech věnovala jejímu přepisování a korekturám. Za odměnu jsem ale byla pozvaná na úžasný relaxační víkend do Prahy: sushi bar, odpolední soukromý wellness v luxusní vile a večeře v italské restauraci, kde jsem si jako hlavní chod dopřála risotto negro, černé rizoto se sépiovou omáčkou a kalamáry. Ach ach!

Brno bylo po dlouhé době na Vánoce zasypané sněhem, které dalo krásně vyniknout atmosféře vánočních trhů. Ty se letos mimořádně povedly, stánky stály rovnou na 4 náměstích a každé si udrželo svůj typický duch. Mně se letos nejvíce líbilo asi na Moravské náměstí, ze kterého pochází i momentky níže a výše. To ale ještě nesněžilo.

nasvícené Moravské náměstí

S rodinou jsem oslavila narozeniny mé, dědečkovy i tetiny a úspěšně jsem se v prosinci viděla se všemi, na které jsem se těšila. Poslední předvánoční týden byl tak nabitý, že jsem nejednou odcházela z jedné návštěvy přímo na druhou. Nejzábavnější byl čtvrtek, to jsem zvládla svařák na trzích s kamarády, přesun do hospody, následný přesun do další hospody, kde na mě čekali bývalí spolužáci ze střední, a noc jsme završili v absinthovém baru. Výkon hodný divokých časů mého mládí.

absinthová fontána
Protože v Belgii není 24.12. ani 31.12. státní svátek, chodí se u nás do práce i v tyto dny, a samozřejmě pak i mezi svátky - nevýhoda, když pracujete ve financích a ještě pro jinou zemi. Letos jsme měli štěstí a Štědrý den i Silvestr vyšly na sobotu, a tak nepříjemná pracovní povinnost odpadla. Předvánoční čtvrtek jsme si zahráli na Secret Santu, rozdali si dárečky, donesli cukroví a šampaňské a u toho hráli na Xboxu. A pak všichni svorně seděli v kanclu do půl šesté, protože se překvapivě nestíhalo. :)

Svátky jsem strávila s rodinou. Jako každý rok jsme se na Štědrý večer vydali na vycházku, zapálit svíčku babičce na hřbitově a nasát slavnostní vůni Vánoc nazdobených stromků. Pak už jen večeře a dárečky. Letos se k nám mimo dědečka přidala i starší paní sousedka; celý večer byl moc milý. A v dalších dnech kolečko po širší rodině a přecpávání se dobrotami. 

když Špekáček balí dárky
V mezisvátkovém týdnu jsme se sestrou vypravily na každoroční povánoční nákupy, ze kterých jsem si mimo značné množství prádla odnesla i nové kalhoty (červený!) a v rámci drobné recese  kulicha s pandím obličejem a oušky. Můj milý mě totiž pozval na Silvestra na hory, když už jsem tedy nemusela do práce, a tak jsem se musela dovybavit oblečením, neb k limetkové lyžařské bundě by sukně ani klobouk neobstály. Tak moc jsem se na zasněžené kopce těšila!

Osud tomu ovšem chtěl jinak a já se den před odjezdem a) otrávila ze starého bramborového salátu, b) chytla střevní chřipku, c) obojí dohromady, protože mi bylo zle jak nikdy dříve. Nemoc však měla i svá pozitiva: všichni se o mě moc hezky starali a já si opět uvědomila, jak úžasnou mám rodinu, kamarády a kolegy, když nemají problém sjet za mnou přes půl Brna, aby mi dovezli colu (díky, Bremo!), uvařili mi vývar (díky, mami!) a poslali mě místo práce na home office koukat na pohádky. Na Silvestra se mě ujali rodiče, takže to byl nakonec příjemný večer, a po třídenní hladovce jsem do nového roku vstupovala s ukázkově plochým bříškem.

Se začátkem ledna mě čekají poslední dvě zkoušky - co šlo, to jsem opravdu zvládla už v prosinci. S Matěm se uvidíme teď o víkendu a už se moc těším, jak spolu konečně oslavíme Vánoce a zajdeme na pořádný burger, abych vykompenzovala svoji novoroční dietu.

Neplánuji teď nic než lenošit, odpočívat a užívat si volna, a to nejméně do poloviny únory, než začne další semestr. Příští týden mě kamarádi lanaří na krátkou lyžovačku v Jesenících a na konci ledna se snad konečně podívám do Berlína, kde zrovna přebývá Saku, moje lucemburská spolubydlící. Samé příjemné záležitosti! :)

Co máte hezkého na zbytek zimy v plánu vy?

12 komentářů:

  1. To zní na nádherně strávený prosinec. :) Je zajímavý, že nejvíce se lidi scházejí s ostatními v tom prosinci. :D
    To pozvání na relaxační víkend zní úžasně. Taky bych něco takového potřebovala, ale když ne celý víkend, tak jsem si mezi svátky zašla aspoň jeden den na hodinu a půl do úžasného wellness a musím říct, že relaxace úžasná. Je pěkné, že tě takhle pozval, přijde mi to takové hezky romantické. :)
    To je škoda, že jsi chytla střevní chřipku, ale hlavní je, že i přes to byl Silvestr příjemný.
    Přeji, aby ti vyšlo to podívání do Berlína.

    Na zbytek zimy ještě nevím, co dělat, ale začínám se věnovat cvičení, tak asi budu častěji cvičit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem sehnala lístky do Aqualandu Moravia za polovinu, jsou tam i 2 hodiny wellness, tak už se těším, až zase vyrazíme. Jo jo, wellnessy já ráda! Ale cvičit bych taky měla začít, v prosinci jsem to hodně flákala a už to je poznat. :D

      Vymazat
  2. Wow, teda ty jsi mela pekelne nabity prosinec! Doufam, ze ti je lip a uz jsi zdrava :)
    Ty dve zkousky ti zavidim, my si to takhle hezky rozvrhnout nemuzem, takze vsechno mam v 1 tydnu, 2 zkousky jen s 5 minutovou prestavkou mezi :(
    Uzij si volno! :) A Berlin, ten je moje srdcova zalezitost!
    Ja letos budu v unoru travit praci, abych mohla v lete na jazykovy kurz :) Doufam, ze se mezitim podivam do Brna a do Prahy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si zkoušky taky letos moc rozvrhnout nemohla, vyučující vypsali málo termínů a hlavně se všichni trefili do stejných dnů, tak jsem to u dvou zkoušek řešila přes prosincové předtermíny, na které bych jinak nešla. Ale aspoň mám teď volněji. :)
      V Berlíně jsem ještě nebyla, tak se těším. Až budeš v Brně, ozvi se! Ráda tě uvidím. :)

      Vymazat
  3. To jsi měla opravdu nabitý měsíc :) Gratuluju ke splněným zkouškám :)

    Mě čeká po zkouškách místo volna psaní diplomky.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkně ses činila, jen co je pravda.
    Vidíš, to mě nikdy nenapadlo, že jste závislí na belgických svátcích. I když zrovna Silvestr u nás taky je běžný den, takže to máš prašť jako uhoď.
    Se střevní chřipkou jsem vstupovala do loňského roku, je to pěkně na nic. Ale s příjemnými pečovateli se to snáší přece jen o něco lépe! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místo českých svátků si vybíráme náhradní volna v průběhu roku. Obecně to není špatné, jen ten prosinec bývá hodně náročný, protože tam máme dovolené hodně omezené (prakticky si je vybírat nesmíme).
      Já si myslela, že jsem jediná, kdo měl na Silvestra takové "štěstí", a ono ne! Tak snad bude zbytek roku vydařenější. :)

      Vymazat
  5. Mě teď v zimě čeká akorát koncert Green Day, na který se moc těším. Vlastně roční uzávěrka v práci a to bude také masakr a poté výměna nepohodlné účetní za novou :-DDD

    Mít střední chřipku či zvracet na Štědrý den nebo Silvestr je moje noční můra! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje byla taky. Jak vidíš, zažito, přežito. Může být i hůře, ale ne o moc. :D Green Day v Česku budou určitě super! Užij si je!

      Vymazat
  6. Taky chci lenošit! :D Teda budu, ale až po zkouškách, které asi nezvládnu, páč se staršlivě flákám!
    Špekáčkovi to ohromně sluší :-). A nevím proč, ale absintová fontána mě trochu děsí :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V absinthové fontáně není absinth, ale ledová voda. Absinth je jen na dně ve skleničce, kam se pak nechá kapat voda z fontány. Tím se absinth zakalí a naředí. Popíjí se pak podobně jako víno, ani to není silné, a chutná po mentolkách. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu!