neděle 16. října 2016

Výlet do Vídně - 2. díl

Pokračování ze srpnového výletu do Vídně. První část k přečtení zde.

Páteční odpoledne s Yvainem se chýlilo ke konci a mě ještě čekal večer s Kristýnkou a celá sobota strávená v Albertině a mořském světě Haus des Meeres.

Prošli jsme i jeden z univerzitního kampusů Uni Wien, nacházející se v původním komplexu nemocnice Allgemeines Krankenhaus z 18. století. Zajímavá byla hlavně kruhová budova pro duševně choré, zvaná Narrenturm, kde je dnes patologicko-anatomické muzeum. Moc se mi líbilo, jak je celý kampus volně průchozí a slouží jako relaxační zóna, a to zejména pro rodiny s dětmi a piknikující studenty. Jen se přiznávám, že jsem čím dál více lenošná na výletech vytahovat foťák, a tak zůstaly Narrenturm i park nezdokumentovány. Přidávám aspoň dvě historické kresby původní nemocnice z 2. poloviny 18. století. Nalevo je vidět i  kruhová věž:
 

V mezičase jsme nakoukli do několika kostelů, já si u Yvaina doma úspěšně zaregistrovala předměty na další semestr a den jsme zakončili v cukrárně Eissalon na náměstí Schwedenplatz. Zde se k nám přidala Yvainova sestřenice a také Kristýnka, u které jsem přespávala. Diskuze byla celkem zajímavá, neboť tři z nás uměli německy, tři francouzsky a tři česky; nakonec jsme se shodli na používání univerzální angličtiny, ale to počáteční přepínání z jednoho jazyku do druhého bylo místy více než zábavné.

S Kristýnkou jsme si večer rozhodly ještě trochu protáhnout u drinku. Protože bylo krásně a teplo, volba padla na Tel Aviv Beach, letní plážový bar na břehu Dunaje přímo v centru města. Lenošily jsme rozvalené na plážových lehátkách s nohama v písku, popíjely vynikající koktejly (tak dobré jsem už dlouho neměla!) a fajn si popovídaly. Jak je v takových chvílích život báječný. :)

Ačkoliv Kristýnka obvykle o víkendech pracuje, sobotu měla zrovna volnou, a tak jsme mohly vymyslet společný program. Ráno jsem po výborné snídani (díky, Kristi!) vyrazila do Albertiny, o jejíž návštěvě jsem se už rozepsala v jednom z předchozích článků. Z metra se mi podařilo vystoupit o zastávku dříve, nicméně orientace ve stylu "půjdu tím směrem, kterým jde nejvíc lidí" naštěstí fungovala, tudíž jsem ani nebloudila. Mapu jsem s sebou samozřejmě neměla a do Sygica na mobilu jsem si Rakousko zapomněla stáhnout. Hlavně, že jsem měla navigaci pro Maďarsko a Lucembursko.
Albertina
Návštěvu Albertiny, mé oblíbené galerie, jsem absolvovala sama, ale Kristýnka se přidala hned vzápětí. Společně jsme zašly na oběd do oblíbeného Nordsee a vydaly se k hlavnímu bodu sobotního programu, totiž k Haus des Meeres, což je obří akvárium a aqua terra zoo přímo v centru města. Akvárium má 9 pater a je oblíbenou atrakcí hlavně pro děti, kterými se tam jen hemžilo. Co taky o víkendu jiného čekat. :) 
Žraloci! obrázky jsou zvětšovací
Nemile nás překvapila jen cena vstupenek, protože o víkendech neplatí studentské slevy (což bylo samozřejmě napsáno pod hvězdičkou mrňavým písmem v rohu tabule). Za vstup jsme tak platily 16,70 €. Na druhou stranu, akvárium za to stálo. Haus des Meeres představuje desítky různých biotopů, a to nejenom co se ryb týče, ale i terarijní a obecně tropický svět. Vidět zde můžete třeba žraloky, rejnoky, obří mořské želvy, ale také přehlídku jedovatých žabek, hady, varany a krokodýly. Hezká je i tropická část, kde na vás čeká procházka po provazových mostech a volně poletující ptáci a opičky. Hodně se nám líbilo i akvárko s garra rufa rybičkami - to jsou rybky označované jako fish doctor, tedy ty, které ohlodávají kůži a zbavují ji tak šupinek a kožních problémů. Úplně jsem zapomněla, jak taková rybí masáž lechtá a jak jsou po ní ruce krásně hedvábné.
Garra rufa masáž

Jednotlivá akvária jsou velice nápaditá: některá například fungují jako lupa, jiná jsou vícepatrová. Věž se směrem nahoru stále zužuje a na úplném vrcholu čeká krásná vyhlídka a dvě restaurace. Mám pocit, že nejlepším okamžikem dne bylo, když jsme si na venkovní terase užívaly výhled na Vídeň a mlsaly u toho ledové kafe.
výhled na Vídeň
vrchní patro věže
Protože Haus des Meeres leží přímo na slavné nákupní třídě Mariahilfer Straße, využily jsme toho k menšímu obhlédnutí obchodů: cílem se stal hlavně kosmetika LUSH a má oblíbená Müller drogerie, kam chodím pro přírodní kosmetiku a nugátové čokoládky. Po nezbytném občerstvení mě čekala už jen cesta za Kristýnkou na byt pro věci a následně autobus do Brna, kam jsem dorazila někdy po osmé večerní.

Byly to velmi příjemné dva dny. Ve Vídni jsem byla už poněkolikáté, a tak jsem se nikam nehonila, relaxovala a užívala si společnosti mých dvou skvělých průvodců. Myslím, že jsme si to nakonec užili všichni.

Až jsem z toho dnešního povídání dostala chuť na Mozartovy kuličky! :)
Vídeňské uličky
Byli jste někdy ve Vídni? Máte tipy na netradiční místa, která bych při příští návštěvě neměla vynechat? 

Související články:
- 1. díl srpnového výletu
- Návštěva Vídně - červenec 2016 (na starém blogu)
- Report z Albertiny

4 komentáře:

  1. Jojo vytahování foťáku je něco, ale ráda ho vytahuju, horší pak je, když ho zapomenu a něco zrovna mě zaujme a říkám si, jaká by to byla pěkná fotka. :D
    Plážový bar a drinky, to zní velice lákavě. :)
    Styl "půjdu směrem, kterým nejvíc lidí" je dobrý, taky se mi párkrát osvědčil. :D
    To akvárium vypadá pěkně, taky bych se ráda do nějakého podívala. S těmi cenami je to všude blbý, ale když to za to stojí, tak dobrý, horší je, když zjistíš, že za tu cenu to vůbec není nic moc. Vyhlídka vypadá dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, s cenama člověk nikdy neví. Jak se každému líbí něco jiného, tak ani recenze často nejsou relevantní, zvlášť u umění. Snažím se to u památkování tolik neřešit a prostě si na dovolené užívat. :)

      Vymazat
  2. Na netypicka mista se mne muzes zkusit zeptat za rok - v ramci prace se nekdy dostavam na dost zajimava mista - vcera jsem byla napriklad v Belvedere. :) Dekuji moc za navstevu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já děkuji za milé uvítání! :) V Belvederu shodou okolností nějakou dobu pracoval i Yvain. Máš to teď v práci pestré, jen co je pravda!

      Vymazat

Děkuji za návštěvu!